عقیق شجر | سنگ عقیق | سنگ فیروزه

مطالب درباره سنگ عقیق شجر ، سنگ عقیق ، سنگ فیروزه ، سنگ لاجورد ، سنگ زمرد و...

عقیق شجر | سنگ عقیق | سنگ فیروزه

مطالب درباره سنگ عقیق شجر ، سنگ عقیق ، سنگ فیروزه ، سنگ لاجورد ، سنگ زمرد و...

خرید نگین عقیق شجر انگشتر نقره مردانه دست ساز سنگ عقیق شجر

برای خرید نگین انگشتر به سایت معتبر زرسی مراجعه کنید

چگونه سنگ فیروزه را شارژ کنیم؟

سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۲:۰۴ ب.ظ

سنگ فیروزه

چگونه سنگ فیروزه زنده میشود

چگونه سنگ فیروزه زنده میشود را در این قسمت برای شما توضیح خواهیم داد، البته قبل از آن باید به یاد داشته باشید که انجام بعضی از روش‌ها برای زنده سازی سنگ فیروزه ممکن است ساده باشد و خودش را ما در خانه بتوانید انجام دهید. اما باید دقت داشته باشید روش هایی هستند که نتیجه های بهتری به شما خواهند داد و از طرفی پیچیده تر هستند، این روش ها باید توسط افراد متخصص و خبره انجام شود.

شما می توانید سنگ فیروزه خود را با استفاده از پودر ماشین لباسشویی و آب گرم تصفیه شده و بدون کلر تمیز کنید، اما باید به یاد داشته باشید که حرارت بیش از حد آب می‌تواند به این سنگ آسیب برساند و همچنین در چنین شرایطی شما باید در خشک کردن سنگ دقت بسیار زیاد داشته باشید.

واکس زدن به فیروزه یکی از روش هایی است که اصطلاحاً به آن رزین کاری فیروزه نیز گفته می شود. در این روش برای احیای سنگ فیروزه از مواد شیمیایی مخصوصی استفاده می‌کنند. این روش در صنعت سنگهای زینتی، به عنوان یک روش مدرن شناخته می‌شود.

پیشگیری از آسیب دیدن فیروزه و تغییر رنگ آن، می‌توان گفت که بهترین روش برای نگهداری از فیروزه است. چرا که ممکن است روش های زنده سازی سنگ فیروزه برای شما عمل نکنند و نتواند به نتیجه دلخواه خود برسید.

 سنگ فیروزه مرده

 

برگرداندن رنگ سنگ فیروزه

برگرداندن رنگ سنگ فیروزه معمولاً طی چند مرحله انجام میشود که این عمل بهسازی سنگ فیروزه نیز می گویند و معمول ترین روش برای انجام آن واکس زدن سنگ می باشد. زمانی که شما از واکس زدن برای بازگرداندن رنگ فیروزه استفاده میکنید، باعث می شوید که سختی آن افزایش پیدا کند و همچنین دوام کانی فیروزه نیز افزایش یابد تا مدت زمان بیشتری از زیبایی این سنگ استفاده کنید. منظور از واکس فیروزه نوعی از این مصنوعی می باشد که با استفاده از روش های تخصصی، از آن برای بازگرداندن رنگ فیروزه استفاده می‌شود. انجام عملیات واکس زنی، بهسازی یا رزین کاری فیروزه زبانی که به شکل دقیق و اصولی انجام شود، باعث افزایش ارزش و قیمت این سنگ خواهد شد، اما اگر این کار به شکل اصولی انجام نشود ممکن است که آسیب‌های جدی به سنگ شما وارد کند.

 

روش پاکسازی سنگ فیروزه

روش پاکسازی سنگ فیروزه که می توانید آن را به سادگی و در خانه انجام دهید، استفاده از نمک دریایی خشک شده می باشد که باید در فاصله های زمانی مشخص انجام شود تا نتیجه ایده آل این روش را بگیرید. ممکن است در مواردی شنیده باشید که نور خورشید نیز می‌تواند به پاکسازی سنگ فیروزه کمک کند، اما بهتر است بدانید که این حرف‌ها شایعاتی بیش نیست و شما نباید به هیچ عنوان سنگ فیروزه خود را در معرض نور خورشید قرار دهید؛ چرا که این کار باعث می‌شود آسیب‌های بیشتری به سنگ شما برسد. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که سنگ‌های فیروزه بسیار حساس هستند و دارای بافت نرم تری نسبت به سایر کانی های مشابه می باشند، همین موضوع باعث آسیب پذیری بیشتر آنها خواهد شد و همین جاست که شما باید توجه بیشتری به امر نگهداری آنها داشته باشید.

 

 پاکسازی سنگ فیروزه

 

از بین بردن روغن سنگ فیروزه

از بین بردن روغن سنگ فیروزه ممکن است یکی از دغدغه اصلی افرادی باشد که از سنگ فیروزه در لوازم زینتی آنها مانند انگشتر، گردنبند، دستبند و… استفاده می کنند. روغن و چربی که در لوازم آرایشی، کرم ها و لوسیون های مختلف است، ممکن است که به فیروزه زیورآلات شما برسند و باعث چرب شدن آنها شوند. در چنین شرایطی چربی روی سنگ فیروزه باعث جذب گرد و خاک بیشتری خواهد شد و همین به مرور زمان باعث تغییر رنگ سنگ و یا به اصطلاح فاسد شدن سنگ فیروزه می شود. استفاده از نمک دریایی خشک، استفاده از رزین کاری ها به وسیله مواد شیمیایی مخصوص و سایر روش هایی که تا اینجای کار گفته ایم می تواند به شما کمک کند تا روغن باقی مانده روی سطح سنگ فیروزه خود را پاک کنید. اما در این میان نباید این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که اگر به موقع برای برطرف سازی مشکل چرب بودن سنگ فیروزه اقدام نکنید، ممکن است که آسیب های وارد شده به آن غیر قابل جبران باشد. در ادامه یک روش ساده برای از بین بردن روغن سنگ فیروزه را در اختیار شما قرار خواهیم داد:

 

سنگ فیروزه

 از بین بردن روغن سنگ فیروزه

 

طرز از بین بردن روغن سنگ فیروزه

طرز از بین بردن روغن سنگ فیروزه در خانه به شکل زیر است:

 

در مرحله اول شما باید یک پارچه تمیز را با کمی آب خیس کنید، در این مرحله در نظر داشته باشید که حتی شستشو دهنده ها و مواد شیمیایی ملایم نیز می‌توانند آسیب‌های جدی به فیروزه بزنند و از طرفی باید در زمان پاکسازی سنگ مراقب باشید تا ضربه به آن وارد نشود. بهترین وسیله برای پاکسازی در این مرحله یک پارچه مرطوب می باشد.

با پارچه مرطوب آرام به روی سنگ بکشید و هرگونه لکه یا خاک که مشاهده کردید را از روی آن پاک کنید، به یاد داشته باشید که در این مرحله حرکات شما باید به آرامی انجام شود تا آسیب بیشتری به سنگ فیروزه وارد نشود. از آنجایی که این مرحله ممکن است کمی طول بکشد باید با حوصله عمل کنید.

نکته مهمی که در این مرحله باید به یاد داشته باشید این است که به هیچ عنوان سنگ فیروزه را مستقیماً در آب فرو نکنید، چون همانطور که گفتیم این کار باعث از بین رفتن آن خواهد شد.

با استفاده از یک پارچه تمیز، فیروزه و سایر قسمتهای جواهرات خود که به فیروزه نزدیک هستند را پاک کنید و دقت داشته باشید که مرحله خشک کردن بسیار مهم است و در صورتی که درست انجام نشود باعث رسیدن آسیب‌های جدی به سنگ فیروزه شما خواهد شد. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی